PDF Print E-mail

УДК 621.313.33:629.423.24

МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ТЯГОВОГО АСИНХРОННОГО ДВИГУНА З УРАХУВАННЯМ НАСИЧЕННЯ

Журнал Технічна електродинаміка
Видавник Інститут електродинаміки Національної академії наук України
ISSN 1607-7970 (print), 2218-1903 (online)
Випуск № 6, 2014 (листопад/грудень)
Cторінки 49 – 55

 

Автор
Д.О. Кулагін, канд.техн.наук
Запорізький національний технічний університет,
вул. Жуковського, 64, Запоріжжя, 69063, Україна,
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

На основі методу динамічних індуктивностей створено математичну модель асинхронного тягового двигуна, в якій враховано дію тангенціальної та радіальної динамічної індуктивностей. Використання даного методу дозволило врахувати насичення головного магнітного шляху, насичення шляхів потоків розсіювання, взаємоіндукцію між контурами машини з урахуванням процесів насичення, а також сумісне насичення робочим потоком та потоками розсіювання для режимів, що характеризуються значною величиною робочого потоку та великими значеннями струмів контурів машини. В результаті було записано в (d,q) системі координат рівняння кіл асинхронного тягового двигуна з урахуванням насичення. Бібл. 14, рис. 2.

Ключові слова: тяговий асинхронний двигун, насичення, форма Коші, магнітне коло, рівняння стану.

 

Надійшла                         12.03.2014
Остаточний варіант       25.07.2014
Підписано до друку       10.11.2014



УДК 621.313.33:629.423.24

МАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ ТЯГОВОГО АСИНХРОННОГО ДВИГАТЕЛЯ С УЧЕТОМ НАСЫЩЕНИЯ

Журнал Технічна електродинаміка
Издатель Институт электродинамики Национальной академии наук Украины
ISSN 1607-7970 (print), 2218-1903 (online)
Выпуск № 6, 2014 (ноябрь/декабрь)
Cтраницы 49 – 55  

 

Автор
Д.А. Кулагин, канд.техн.наук
Запорожский национальный технический университет,
ул. Жуковского, 64, Запорожье, 69063, Украина,
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

На основе метода динамических индуктивностей создана математическая модель асинхронного тягового двигателя, в которой учтено действие тангенциальной и радиальной динамической индуктивностей. Использование данного метода позволило учесть насыщения главного магнитного пути, насыщение путей потоков рассеяния, взаимоиндукцию между контурами машины с учетом процессов насыщения, а также совместное насыщение рабочим потоком и потоками рассеяния для режимов, которые характеризуются значительной величиной рабочего потока и большими значениями токов контуров машины. В результате были записаны в (d,q) системе координат уравнения цепей асинхронного тягового двигателя с учетом насыщения. Библ. 14, рис. 2.

Ключевые слова: тяговый асинхронный двигатель, насыщение, форма Коши, магнитная цепь, уравнение состояния.

 

Поступила                               12.03.2014
Окончательный вариант     25.07.2014
Подписано в печать             10.11.2014



Література

1. Беспалов Б.Я., Мощинский Ю.А., Петров А.П. Математическая модель асинхронного двигателя в обобщенной ортогональной системе координат // Электричество. – 2002. – №8. – С. 33–39.
2. Виноградов А.Б. Векторное управление электроприводами переменного тока. – Иваново, ГОУВПО «Ивановский государственный энергетический университет им. В.И. Ленина», 2008. – 320 с.
3. Ковач К.П., Рац И. Переходные процессы в машинах переменного тока. – М.-Л.: Госэнергоиздат, 1963. – 744 с.
4. Копылов И.П. Математическое моделирование электрических машин. – М.: Высшая школа, 2001. – 327 с.
5. Кулагін Д.О. Проектування систем керування тяговими електропередачами моторвагонних поїздів. – Бердянськ: ФО-П Ткачук О.В., 2014. – 154 с.
6. Кулагін Д.О. Спосіб апроксимації кривої намагнічування тягового асинхронного двигуна // Електротехніка та електроенергетика. – 2013. – №2. – С. 66–70.
7. Мищенко В.А. Теория, способы и системы векторного и оптимального векторного управления электроприводами переменного тока. – М.: Информэлектро, 2002. – 168 с.
8. Пивняк Г.Г., Волков А.В. Современные частотно-регулируемые асинхронные электроприводы с широтно-импульсной модуляцией. – Днепропетровск, 2006. – 421 с.
9. Попович О.М. Математична модель асинхронної машини електромеханотронної системи для імітаційного та структурного моделювання // Технічна електродинаміка. – 2010. – № 4. – С. 25–32.
10. Попович О.М., Головань І.В. Математична модель для розрахунку пускових характеристик асин-хронного двигуна з урахуванням еквівалентних контурів втрат в сталі статора і ротора // Електротехніка і електромеханіка. – 2006. – № 1. – С. 42–46.
11. Потапенко Е.М., Потапенко Е.Е. Робастные алгоритмы векторного управления асинхронным приводом. – Запорожье: ЗНТУ, 2009. – 353 с.
12. Снегирев Д.А., Тикунов А.В. Дифференциальные уравнения для исследования электромагнитных переходных процессов частотно-регулируемого асинхронного двигателя с учетом насыщения // Электротехнические комплексы и системы управления. – 2006. – №2. – С. 69–73.
13. Фильц Р.В. Дифференциальные уравнения напряжений насыщенных неявнополюсных машин переменного тока // Известия ВУЗов. Электромеханика. – 1966. – № 11. – С. 1195–1203.
14. Boldea I., Syed A. Nasar. Induction Machines. – London, New York, Washington, D.C: CRC Press Boca Raton, 2002. – 845 p.

 
Copyright © 2024 ted.org.ua. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.