ВОДЕНЬ В ЕЛЕКТРО- ТА ТРАНСПОРТНІЙ ЕНЕРГЕТИЦІ
ARTICLE_9_PDF

Ключові слова

hydrogen
production
transportation
storage
efficiency водень
виробництво
транспортування
зберігання
економічність

Як цитувати

[1]
Карп, І. 2020. ВОДЕНЬ В ЕЛЕКТРО- ТА ТРАНСПОРТНІЙ ЕНЕРГЕТИЦІ . ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА. 1 (Січ 2020), 064. DOI:https://doi.org/10.15407/techned2020.01.064.

Анотація

Показано, що на виробництво водню витрачається більше енергії, ніж можна отримати у разі його використання. Мова йде про виробництво «зеленого» водню. На виробництво 1 м3 водню витрачається від 4 до 5 кВтг електроенергії, при тому, що у ньому міститься хімічної енергії 2,9 кВтг. Теплотворна спроможність водню у 3,3 рази менша, ніж метану. Водень як речовина характеризується високою проникаючою здатністю, його транспортування в звичайних трубах спричинює їхню корозію та окрихчування. Реалізація цього процесу потребує застосування спеціальних матеріалів для трубопроводів, а також спеціального проектування, компресорів, сенсорів. Водень має широкі межі вибуховості, велику швидкість розповсюдження факелу, його використання пов’язано з застосуванням спеціальних заходів безпеки. Використання водню як палива для приводу маневрових газових потужностей в енергосистемі або для заміщення рідких моторних палив потребує електрогенеруючих потужностей на його виробництво, співмірних із встановленою потужністю всієї енергосистеми України, значних об’ємів води та вирішення проблеми використання надлишку кисню. Витрати електроенергії для отримання водню для паливних елементів є досить значними і тому перетворення його знову в електроенергію явно недоцільне. Таким чином, з урахуванням вартості електроенергії з відновлюваних джерел та економіки виробництва водню з подальшим його використанням є невигідним. Аналогічний висновок можна зробити стосовно транспортування водню у стисненому або зрідженому стані. Драйвером водневої енергетики є бажання запобігання антропогенному впливу на зміну клімату. Велику кількість проектів із водневої енергетики, які сьогодні запроваджені в Європі та світі, можна пояснити значними коштами, що виділяються на дослідження цієї проблеми. У впровадженні таких проектів зацікавлені потужні компанії та науковці – водневі активісти. Бібл. 9, рис. 1.

https://doi.org/10.15407/techned2020.01.064
ARTICLE_9_PDF

Посилання

Mytrova T., Melnikov Y., Chugunov D. The hydrogen economy is the way to low-carbon development. Skolkovo: Center for Energy of the Moscow School of Management Skolkovo. 2019. 60 p. (Rus.)

Challenges for Japan’s Energy Transition. Basic Hydrogen Strategy. Agency for Natural Resources and Energy (ANRE), Ministry of Economy, Trade and Industry (METI). October 2018, Japan.

Aslanyan G.S., Reutov B.V. Problematicity of hydrogen energy formation. Teploenergetika. 2006. No 4. Pp. 66-73. (Rus.)

Grube T., Hohlein B. Costs of Making Hydrogen Available in Supply Systems Based on Renewables. Hydrogen and Fuel Cells. Springer, 2016. Pp. 223-237.

Kyrylenko O.V. Intelectual Electrical Networks: Elements and modes. Kyiv: Institute of Electrodynam-ics of the National Academy of Sciences of Ukraine. 2016. 400 p. (Ukr.)

Sydorovich V. Operation of the power system based on RES in cloudy and windless weather. URL: http://renen.ru/on-the-viability-of-energy-systems-operating-on-the-basis-of-100-res/ (Rus.) 02.08.2017.

Armaroli N., Balzani V. The Hydrogen Issue (Review). European journal of chemical physics and physical chemistry. 2011. No 4. Pp. 21–36. DOI: https://doi.org/10.1002/cssc.201000182 .

Preparing for the hydrogen economy by using the existing natural gas system as a catalyst (NATURALHY). CORDIS EU research results. Project information. Start date1 May 2004, End date 31 October 2009. URL: https://cordis.europa.eu/project/rcn/73964/factsheet/en .

Karp I. Who controls the climate? Zerkalo nedeli. 2019. No 25. (Rus.)

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 Array

Переглядів анотації: 100 | Завантажень PDF: 33

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.