Анотація
Наведено результати чисельного та експериментального досліджень електричної машини з постійними магнітами циліндричного типу. Показано, якщо замінити в стандартному асинхронному двигуні короткозамкнутий ротор на ротор з постійними магнітами, можна отримати істотне збільшення питомої потужності електричної машини. Проведено чисельні дослідження та аналіз характеристик електричної машини з тангенціально намагніченими неодимовими та феритовими магнітами в двигунному режимі. Показано, що задля забезпечення максимальних питомих характеристик для застосування в електромобілях необхідно враховувати їздовий цикл та здійснювати рідинне охолодження електродвигуна. Також проведено порівняння характеристик, отриманих під час випробувань експериментального зразка в генераторному режимі, і характеристик, отриманих в розрахункових моделях. Показано, що розбіжність розрахункових та експериментальних залежностей для кількох значень частоти обертання ротора становить не більше 4%. Характеристики досліджуваних електричних машин розраховано в пакетах програм Simcenter MagNet і Simcenter MotorSolve. Бібл. 7, рис. 6, табл. 2.
Посилання
Ramesh P., Lenin N.C. High Power Density Electrical Machines for Electric Vehicles - Comprehensive Review Based on Material Technology. IEEE Transactions on Magnetics. 2019. Vol. 55. No 11. Pp. 1-21. DOI: https://doi.org/10.1109/TMAG.2019.2929145.
Lyskawinski W. Comparative analysis of energy performance of squirrel cage induction motor, line-start synchronous reluctance and permanent magnet motors employing the same stator design. Archives of Electrical Engineering. 2020. Vol. 69. No 4. Pp. 967-981. DOI: https://doi.org/10.24425/aee.2020.134642.
Grebenikov V.V., Priymak M.V. Design of the electric motor with permanent magnets for electric vehicle according the driving cycle. Tekhnichna Elektrodynamika. 2018. No 5. Pp. 65-68. DOI: https://doi.org/10.15407/techned2018.05.065.
Simcenter Motorsolve. URL: https://www.infologicdesign.co.uk/motorsolve (accessed at 18.04.2022).
Sarigiannidis A.G., Beniakar M.E., Kladas A.G. Fast Adaptive Evolutionary PM Traction Motor Optimi-zation Based on Electric Vehicle Drive Cycle. IEEE Transactions on Vehicular Technology. 2017. Vol. 66. No 7. Pp. 5762-5774. DOI: https://doi.org/10.1109/TVT.2016.2631161.
Hwang S.W., Ryu J.Y., Chin J.W., Park S.H., Kim D.K., Lim M.S. Coupled Electromagnetic-Thermal Analysis for Predicting Traction Motor Characteristics According to Electric Vehicle Driving Cycle. IEEE Trans-actions on Vehicular Technology. 2021. Vol. 70. No 5. Pp. 4262-4272. DOI: https://doi.org/10.1109/TVT.2021.3071943 .
Dobzhanskyi O., Hossain Eklas, Amiri Ebrahim, Gouws R., Grebenikov V., Mazurenko L., Pryjmak M., Gamaliia R. Axial-Flux PM Disk Generator With Magnetic Gear for Oceanic Wave Energy Harvesting. IEEE Ac-cess. 2019. Vol. 7. Pp. 44813-44822. DOI: https://doi.org/10.1109/ACCESS.2019.2908348.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2022 Array