Анотація
Роботу присвячено визначенню досяжних характеристик тягової електромеханічної системи односекційного тролейбуса за живлення від низьковольтної батареї в режимі автономного ходу. Проаналізовано особливості використання підвищувального DC/DC перетворювача для живлення векторно-керованого асинхронного електроприводу тролейбуса під час роботи в маневровому режимі за умови використання як первинного джерела енергії бортової акумуляторної батареї напругою 48 В. Показано, що силова частина підвищувального DC/DC перетворювача за вказаного застосування може бути реалізована з використанням штатної схеми вхідної частини перетворювача тягового електроприводу. Представлено алгоритми керування напругою ланки постійного струму та прямого векторного керування моментом і модулем вектора потокозчеплення, які можуть бути застосовані задля реалізації маневрового режиму руху тролейбуса. Запропоновану електромеханічну систему досліджено методом математичного моделювання з врахуванням широтно-імпульсної модуляції в DC-DC перетворювачі, а також параметрів односекційного тролейбусу і зусиль опору його руху. Показано, що у разі обмеження струму батареї на рівні 200 А та стабілізації напруги ланки постійного струму (вихідної напруги DC/DC перетворювача) на рівні 250 В ненавантажений тролейбус по рівній асфальтованій поверхні здатен досягти швидкості 12 км/год. Результати дослідження досяжної швидкості транспортного засобу за різних значеннях обмеження струму батареї та рівня завдання напруги ланки постійного струму також представлено в роботі. Результати виконаних досліджень можуть бути використані під час розробки нових та модернізації існуючих електромеханічних систем тролейбусів. Бібл. 11, рис. 8.
Посилання
Diez A.E., Bohórquez A., Velandia E., Roa L.F., Restrepo M.. Modern trolleybuses on Bus Rapid Transit: Key for electrification of public transportation. 2010 IEEE ANDESCON, Bogota, Colombia, 15-17 September 2010. Pp. 1-7. DOI: https://10.1109/ANDESCON.2010.5633684.
State Standart of Ukraine 4905:2008. Wheeled vehicles. Passenger trolleybuses. General technical requirements. NDKTI MG. 2008. (Ukr)
Rachid A., Fadil H.E., Belhaj F.Z., Gaouzi K., Giri F. Lyapunov-based control of single-phase AC-DC power converter for BEV charger. 2017 International Conference on Electrical and Information Technologies (ICEIT), Rabat, Morocco, 15-18 November 2017. Pp. 1-5. DOI: https://doi.org/10.1109/EITech.2017.8255296.
Sandhya P., Nisha G.K. Review of Battery Charging Methods for Electric Vehicle. 2022 IEEE International Conference on Signal Processing, Informatics, Communication and Energy Systems (SPICES), ThiruvananthapurAM, India, 10-12 March 2022. Pp. 395-400. DOI: https://doi.org/10.1109/SPICES52834.2022.9774068.
Forouzesh M., Siwakoti Y.P., Gorji S.A., Blaabjerg F., Lehman B. Step-up DC-DC converters: A comprehensive review of voltage-boosting techniques, topologies, and applications. IEEE Transactions on Power Electronics. 2017. Vol. 32. No 12. Pp. 9143-9178. DOI: https://doi.org/10.1109/TPEL.2017.2652318 .
Bose B.K. Modern Power Electronics and AC Drives. Condra Chair of Excellence in Power Electronics. Knoxville : University of Tennessee, 2002. 738 p.
Caliskan V.A., Verghese O.C., Stankovic A.M. Multifrequency averaging of DC/DC converters. IEEE Transactions on Power Electronics. 1999. Vol. 14. No 1. Pp. 124-133. DOI: https://doi.org/10.1109/63.737600 .
Peresada S., Kovbasa S., Pristupa D., Pushnitsyn D., Nikonenko Y. Nonlinear control of voltage source AC-DC and DC-DC boost converters. Bulletin of National Technical University Kharkiv Polytechnic Institute. Problems of Automated Electrodrives. Theory and Practice. Power Electronics and Energy Efficiency. 2017. No 27. Pp. 84-88. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/33964 (accessed at 15.07.2024).
Peresada S., Nikonenko E., Sausage S., Kuznetsov O., Lukyanchikov A. Synthesis of double circuit voltage control systems of reversible boosting dc-dc converters. Tekhnichna elektrodynamika. 2024. No 1. Pp. 27-36. (Ukr). DOI: https://doi.org/10.15407/techned2024.01.027
Peresada S.M., Kovbasa S.N., Bovkunovych V.S. Robust flux-torque vector control of induction motor. Tekhnichna elektrodynamika. 2010. No 1. Pp. 60-66.
Trolleybus type PTS 12. Instructions for use. PTS 12.000.000.00 НЕ. 2021.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Авторське право (c) 2025 Array